Най-голямата част от травмите при футбол засягат краката.

Най-голямата част от травмите при футбол засягат краката.

Футболът е най-популярния спорт в света. Има регистрирани над 240 милиона играчи и още много непрофесионалисти, които играят за удоволствие.
По-голямата част от травмите при футбол, засягат долните крайници.  Възможните наранявания са доста разнообрази и варират от разтежения на мускули и сухожилията в областта на слабините и бедрата до изкълчвания и по-сериозни травми на коленете и глезените. Изследвания показват, че повечето контузии за причинени от сблъсък с друг играч или при приземяване след скок. Изследването сочи също, че приблизително една четвърт от травмите са следствие на системно претоварване и неправилна загрявка.
Въпреки голямата честота на травми, футболът си остава по-популярен в сравнение с другите спортове. Все пак трябва да се уточни, че по-голямата част от нараняванията получени при футбол, не са особено тежки.
Познаването на общите футболни травми е чудесен начин да се научите как да се предпазите от тях.

Глезен
Една от най-честите травми при футбол е изкълчен или усукан глезен. Обикновено тази травма се причинява при прекалено усукване на глезена навътре. Това усукване може да се дължи на спъване накриво върху външната част на крака и да причини увреждане на капсулата и меките тъкани (главно сухожилията), които обгръщат ставата.  Хрущялът от вътрешната страна също може да бъде наранен вследствие на прекаленото натоварване.  В зависимост от сериозността на травмата, сухожилията и мускулите на глезена  могат да бъдат разтегнати или скъсани.  Изкълчването на глезена причинява вътрешни кръвоизливи, подуване и посиняване, а стъпването и вървенето са болезнени.
Носенето на наглезенка може значително да намали риска от изкълчване на глезена. Някои изследвания сочат, че от 1000 играчи, които носят наглезенка, изкълчванията са само 2,6, а при същия брой играчи, но не използващи наглезенка, нарастват на 32,8.

Коляно
Травмите на коляното също не са рядкост във футбола.  Контузиите на коляното най-често се дължат на силно усукване на крака,  а нараняванията на  менискус са около 12% от всички контузии на коляното. Менискусите са два С-образни хрущяла, разположени между бедрената кост и подбедрицата. Тяхната задача е да улеснят движението на коляното и да намлят стресовите натоварвания в ставата. При усукване на ставата, менискусите могат да бъдат прещипани от двете кости и ако силата е достатъчни силна, да бъдат увредени или разкъсани. Увреждането на менискус може да доведе до подуване, болка и затруднено свиване или изпъване на коляното.

Увреждане на връзките (странични или кръстни) на коляното е друга масова травма при футбол. Страничните и кръстните връзки на ставата се грижат за стабилността на коляното, като предотвратяват прекомерното движение напред, назад и настрани. При силно усукване или натоварване на коляното (напр. сблъсък с друг играч),  връзките на ставата могат да бъдат разтегнати или дори скъсани. Сериозно нараняване на тези сухожилия често причинявана болка, вътрешни кръвоизливи и натрупване на течност. Коляното се подува и затопля, често се наблюдава усещане за нестабилност.
За да намалите риска от  повторна травма на коляното е препоръчително при спорт и други по-сериозни натоварвания, да подпомогнете ставата, както използвате наколенка с допълнителна стабилизация.

Ето и няколко добри предложения за наколенки:

                                                         Наколенка с пластични шини         Наколенка за менискус   Наколенка с метлни шини

Бедро
Докато спринтирате по време на мач, мускулите на бедрата са подложени на сериозни натоварвания и могат да бъдат увредени. Възстановяването след разкъсване или преразтягане на тези мускули трае около шест седмици. Всички травми трябва да бъдат прегледани от лекар или специалист по спортна медицина.